ثور 18, 1398 07:40 Asia/Kabul
  • گوایدو: گزینه دخالت نظامی خارجی در ونزوئلا همچنان روی میز است

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز سه شنبه گفت: همچنان در حال بررسی گزینه دخالت نظامی خارجی برای برکناری "نیکلاس مادورو"، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا از قدرت است.

به گزارش رادیو دری، "خوان گوایدو"، در گفت وگو با شبکه آمریکایی "سی بی اس" با تاکید بر اینکه گزینه دخالت نظامی خارجی در ونزوئلا همچنان روی میز است اظهار داشت آمریکا تنها کشوری نیست که او برای حمایت از گزینه نظامی با مقامات آن‌ در تماس است.

مقامات آمریکا از جمله "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ در روزهای اخیر بارها دولت ونزوئلا را تهدید به حمله نظامی کرده اند.

آمریکا  و متحدانش در هفته های اخیر با حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال انجام کودتا در این کشور هستند.

"خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا چهارشنبه 23 ژانویه با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین هم این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم و  حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کنند.

کلیدواژه