19 اندیشکده اروپایی خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند
(last modified 1398-02-19T04:11:18+00:00 )
ثور 19, 1398 08:41 Asia/Kabul
  •  19 اندیشکده اروپایی خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند

19 اندیشکده اروپایی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" شدند.

به گزارش ایرنا، این 19 اندیشکده اروپایی شامل موسسات مطالعات روابط بین‌الملل و سیاست خارجی لندن، پاریس، بروکسل، برلین، رم، مادرید و پراگ از "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا خواستند در مواضعش در قبال برجام و جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کند.

این 19 اندیشکده اروپایی تصریح کردند، خروج آمریکا از برجام پیامدهای ناگواری در سطح بین‌الملل از جمله آسیب رساندن به همبستگی میان کشورها، تضعیف قوانین بین‌الملل و همچنین فشار اقتصادی بر مردم ایران دارد.

50 دیپلمات و ژنرال بازنشسته آمریکایی نیز اخیرا در نامه‌ای به "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور، خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شده بودند.

این 50 دیپلمات و ژنرال بازنشسته آمریکایی در توضیح دلایل لزوم بازگشت آمریکا به برجام، به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به برجام با وجود خروج آمریکا از آن و بازگرداندن تحریم ها اشاره کردند و افزودند: پایندی مستمر ایران به این توافق بین المللی نشان دهنده تعهد تهران به عهد خود است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور 1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام، کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

 

کلیدواژه