ثور 21, 1398 17:01 Asia/Kabul
  • آغاز بیست و ششمین دور تظاهرات

"جلیقه زردها" ی فرانسه در بیست و ششمین هفته اعتراض ها، بار دیگر خیابان های این کشور را عرصه حضور و تجمع های اعتراضی خود کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «بی اف ام» (BFM) فرانسه، معترضان به سیاست های اقتصادی دولت این کشور که هفته گذشته با کمتر از 19 هزار نفر در سراسر فرانسه ضعیف ترین بسیج خود از ابتدای ظهور جنبش ضد سرمایه داری "جلیقه زردها" را نشان دادند، امروز  بار دیگر به خیابان ها آمدند.

براساس این گزارش، تجمع هایی در سراسر فرانسه از جمله شهرهای پاریس، لیون، نانت، مون پلیه، بوردو و استراسبورگ برنامه ریزی شده است.

یک روز بعد از انتشار نامه ی جمعی از شخصیت های فرهنگی و هنری فرانسه مبنی بر حمایت از جنبش جلیقه زردها، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که از این پس باید منتظر تغییری جدید در نحوه اعتراض های مردمی به سیاست های "امانوئل مکرون" رییس جمهوری این کشور بود.

شنبه گذشته، فرودگاه شارل دوگل پاریس و چند شهر دیگر فرانسه صحنه اعتراض معترضان ضد دولتی این کشور در بیست و پنجمین هفته ناآرامی ها بود.

جنبش جلیقه زردهای فرانسه، اواسط نوامبر 2018 در مخالفت با سیاست های "امانوئل مکرون" در حمایت از ثروتمندان، شکل گرفت.

مکرون، آوریل 2019 با هدف کنترل اعتراض ها از تمهیداتی چون کاهش مالیات ها خبر داد اما تظاهرات همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان استعفای وی هستند. 

 

کلیدواژه