ثور 22, 1398 08:09 Asia/Kabul
  •  اردوغان خطاب به سعودی‌ها: عدالت شما کجاست؟

رئیس جمهور ترکیه شنبه شب با انتقاد از سکوت ریاض در قبال مساله ترور "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی خطاب به مقامات عربستان گفت: عدالت شما کجاست؟.

به گزارش خبرگزاری فارس،"رجب طیب اردوغان" در یک ضیافت افطاری در استانبول اظهار داشت، عربستان هنوز هیچگونه موضعی درباره افراد مرتبط با قتل "خاشقجی" که به استانبول فرستاده بود نگرفته است.

اردوغان همچنبن با انتقاد از کشورهای غربی گفت: غرب همواره منافع خود را به ارزش‌های انسانی تریج داده و به سوی نفت و دلار گرایش دارد.

"جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی 10 میزان 1397 پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.

رژیم سعودی 27 میزان ، بعد از 18 روز سکوت و تکذیب سرانجام تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد، خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است.

"جمال خاشقجی" در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم سعودی قرار داشت.  وی از بیم دستگیر شدن در خارج از عربستان زندگی می‌کرد.

روزنامه بریتانیایی گاردین اخیرا در گزارشی اعلام کرد روند تحولات عربستان در سال های اخیر از یک الگوی واضح پیروی می کند؛ از زمانی که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان شده است، ریاض  هرگونه مخالفتی را صرفنظر از آنکه از سوی چه کسی باشد به طرز وحشیانه سرکوب می کند.

دولت آمریکا تاکنون در مساله قتل "خاشقجی" از محکومیت ریاض خودداری و تلاش کرده تا از قراردادهای نظامی هنگفت خود با ریاض حراست کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا 29 عقرب 1397 در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا «شریک» عربستان باقی خواهد ماند حتی اگر ولیعهد سعودی از طراحی قتل "خاشقجی"، مطلع بوده باشد.

 

کلیدواژه