گوترش پدیده اسلام ‌هراسی را محکوم کرد
(last modified Wed, 15 May 2019 05:14:10 GMT )
ثور 25, 1398 09:44 Asia/Kabul
  • گوترش پدیده اسلام ‌هراسی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد هنگام بازدید از مسجد "النور" در شهر "کرایست چرچ" Christchurch نیوزیلند، رواج پدیده اسلام هراسی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، "آنتونیو گوترش" روز سه شنبه در جریان این بازدید خواستار اقدام جمعی برای جلوگیری از گسترش "نفرات پراکنی" و "اسلام هراسی" موجود در رسانه های اجتماعی و عرصه های عمومی شد.

"گوترش" با بیان اینکه هیچ واژه ای، غم و درد ناشی از  حمله تروریستی نیوزیلند را نمی کاهد؛ تصریح کرد: آتش نفرت پراکنی در رسانه‌های اجتماعی باید خاموش شود.

تروریست های مسلح جمعه 15 مارس با ورود به دو مسجد "لینوود" Linwood و "النور" Al Noor در شهر "کرایست چرچ"  نیوزیلند به سمت نمازگزاران آتش گشودند. در این جنایت هولناک 50 نمازگزار کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند.

این دو حمله برنامه‌ریزی‌شده همزمان با اقامه نماز جمعه، در این دو مسجد روی داد. 

اکثر قربانیان توسط تروریستی به نام "برنتون تارنت" Brenton Tarrant که به برتری نژادی سفیدپوستان اعتقاد داشت و از مهاجران متنفر بود کشته شدند. وی اهل استرالیا است.

"برنتون تارنت" با انتشار پیام های نژادپرستانه از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌ های اروپایی ابراز خشم کرده بود.

"برنتون تارنت" 17 دقیقه از جزئیات هجوم وحشیانه‌اش به مسجد "النور" را که در جریان آن دست‌کم 41 نفر کشته شدند از طریق دوربینی که روی کلاهش نصب شده بود ضبط و آن را به صورت زنده در فیسبوک پخش کرد.

بسیاری از کشورها از جمله  جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان های بین المللی این جنایت وحشیانه را محکوم کرده اند.

کلیدواژه