ترامپ: نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه نیست
(last modified 1398-03-03T08:11:49+00:00 )
جوزا 03, 1398 12:41 Asia/Kabul
  • ترامپ: نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه نیست

رئیس جمهور آمریکا گفت: نیازی به اعزام نیرو به منطقه خاورمیانه برای مقابله با آنچه تهدید ایران خواند، نمی‌بیند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه غرب آسیا به بهانه مقابله با ایران تاکید کرد، بعید می‌داند نیازی به این کار باشد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال از برگزاری نشستی با مقامات نظامی این کشور درباره اعزام نیرو به منطقه غرب آسیا خبر داد و اظهار کرد، اگر روزی نیاز شود، نیرو به منطقه اعزام خواهد کرد.  

پیش از این، "پاتریک شاناهان Patrick Shanahan سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه گفت: پنتاگون به درخواست فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه درحال بررسی افزایش نیروها در این منطقه است.

دونالد ترامپ همچین به ادعاهای خود ضد ایران ادامه داد و مدعی شد، ایران کشوری حامی تروریسم و سیاست‌های آن در خاورمیانه خطرناک است.

رئیس‌ جمهور آمریکا بار دیگر با توهین‌ به ملت ایران، این ملت مقاوم را به‌زعم خود تروریست خواند و مدعی شد، خروج آمریکا از برجام، ایران را در وضعیت بحران اقتصادی قرار داده است. 

ترامپ درحالی باردیگر با توهین به ملت ایران از لفظ تروریست استفاده کرد که بیش از 17 هزار شهروند ایرانی در عملیات مختلف گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه‌های ترورستی مورد حمایت آمریکا شهید شدند.  

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌شب در واکنش به تهدیدهای آمریکا تاکید کرد: امروز روز ایستادگی و مقاومت است و به ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

کلیدواژه