جوزا 07, 1398 08:13 Asia/Kabul
  •  شصتمین جمعه راهپیمایی

هیات عالی برگزار کننده راهپیمایی "حق بازگشت"، شصتمین جمعه این راهپیمایی را «روز جهانی قدس» نامگذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات عالی برگزار کننده راهپیمایی "حق بازگشت"، همچنین از مردم فلسطین خواست در راهپیمایی جمعه آتی با عنوان "روز جهانی قدس" به طور گسترده شرکت کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، جمعه 10 جوزا برابر با 26 رمضان 1440 هجری قمری، همزمان با فلسطین و ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

در همین حال؛ راهپیمایی مسالمت‌آمیز "حق بازگشت" از 10 حمل 1397 به مناسبت "روز زمین" در باریکه غزه آغاز شده و همچنان هر جمعه ادامه دارد.

هیات عالی برگزار کننده راهپیمایی "حق بازگشت"، راهپیمایی هر هفته را تحت عنوان خاصی که فراخور رویدادها و تحولات جاری فلسطین است برگزار می کند.

از 10 حمل 1397 تاکنون، 317 فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و دستکم 31 هزار  نفر زخمی شده اند.

بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان های بین المللی تاکنون، این جنایات صهیونیست ها را محکوم کرده اند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره اراضی فلسطینیان در 30 مارس سال 1976 است  که هر ساله برگزار می‌شود. 

رژیم اسرائیل با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

 

کلیدواژه