جوزا 14, 1398 14:58 Asia/Kabul
  • انتقاد از سیاست‌ های مهاجرتی اتحادیه اروپا

گروهی از حقوق‌دانان دیوان بین المللی کیفری، سیاست‌ های مهاجرتی اتحادیه اروپا را جنایت علیه بشریت خواندند و رسیدگی این دادگاه به اینگونه جنایات را خواستار شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شماری از حقوق‌دانان دیوان بین المللی کیفری مستقر در لاهه با ارائه شکایتی اعلام کردند، شواهد و اسناد حقوقی نشان می‌ دهد؛ براساس سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا که مسوول جنایت علیه بشریت است تاکنون بیش از 40 هزار پناهجو پس از ردیابی و بازداشت در دریای مدیترانه به مراکز نگهداری، منتقل و شکنجه شده‌اند.

براساس شکایت مطرح شده توسط جمعی از حقوق‌دانان دیوان لاهه‎، تدوین سیاست جدید اتحادیه اروپا سبب قربانی شدن بسیاری از افراد شده است و از سوی دیگر، چون کسانی که خود را به خطر انداخته بودند چیزی برای از دست دادن نداشتند لذا شمار پناهجویان کمتر نشده است.

براساس اسناد و مدارکی که از سوی دیوان بین المللی کیفری جمع آوری شده، مقامات اتحادیه اروپا آگاهانه مسئول جان باختن پناهجویان در خشکی و دریا و تجاوزات جنسی و شکنجه آنان از سوی گارد ساحلی لیبی هستند.

در حالی که هیچ نامی از مقامات اروپایی برده نشده است، اینگونه اسناد حقوقی از ادامه تحقیقات دیوان لاهه درباره سرنوشت پناهجویان در لیبی خبر می‌دهد.

پیش از این نیز سازمان ملل متحد درباره رویکرد کشورهای اروپایی همچنین وضعیت نابسامان و غیر انسانی اردوگاه های پناهجویان در لیبی هشدار داده بود.

کلیدواژه