جوزا 19, 1398 12:25 Asia/Kabul
  • آغاز شمارش معکوس برای پایان دوران نتانیاهو

روزنامه اسرائیلی « هاآرتص » نوشت: شمارش معکوس برای پایان دوران « بنیامین نتانیاهو »نخست وزیر اسرائیل آغاز شده است.

 روزنامه هاآرتص با اشاره به اینکه نتانیاهو بعنوان یک شخصیت سیاسی متهم به پرونده‌های خطرناک فساد و مسائل جنایی است ، نوشت: در حالی که قرار بود  فردا (دوشنبه ) پنجمین  کابینه وی فعالیت خود را آغاز کند، اما با ناکامی او در تشکیل کابینه جدید ، دوران  نتانیاهو دیگر به سر آمده است.

براساس این گزارش نتانیاهو بعنوان  سومین نخست وزیر ناکام رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه  خود افزود: هدف وی  از برگزاری انتخابات زودهنگام، ماندن در راس قدرت است تا  اینکه پس از  اتهامات فساد همچنان در سمت نخست وزیری باقی بماند.

قبلا شیمون پرز در سال 1990 و زیپی لیونی در سال 2008 چنین وضعیتی را تجربه کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود با وجود پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر در تشکیل کابینه جدید ناکام ماند  و به همین دلیل نمایندگان کنست (پارلمان ) رژیم صهیونیستی در رأی‌گیری اولیه به انحلال پارلمان  و برگزاری انتخابات زود هنگام رأی دادند.

نتانیاهو همچنین علاوه بر ناکامی در تشکیل کابینه بعنوان یک بن‌بست سیاسی، در یک پرونده قضایی نیز با اتهام فساد مالی روبرو است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی اواخر فوریه در 3 پرونده فساد علیه نتانیاهو به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت اعلام جرم کرد.

 

کلیدواژه