میزان 10, 1395 09:28 Asia/Kabul
  • \\\
    \\\" بان کی مون \\\" سرمنشی سازمان ملل

" بان کی مون " سرمنشی سازمان ملل روز جمعه، برای میانجیگری بین هند و پاکستان، اعلام آمادگی کرد.

" بان کی مون " سرمنشی سازمان ملل در پی در خواست نماینده پاکستان در سازمان ملل، در خصوص میانجیگری برای پایان دادن به تنش بین هند و پاکستان در منطقه مورد مناقشه کشمیر، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، مون در بیانیه ای از دو طرف خواسته است حداکثر خویشتن داری را نشان داده و گام های فوری را برای کاهش تنش بردارند.

وی از هر دو طرف خواست موضوع مورد مناقشه خود را از طریق دیپلماسی ، پیگیری کنند.

این پیشنهاد پس از آن داده شد که سفیر پاکستان در سازمان ملل در ملاقات با بان کی مون مصرانه خواستار مداخله شخص وی شد.

ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل پس از دیدار با سرمنشی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ملل با واقعیتی جدی روبرو است، بحران میان دو کشور همسایه که هر دو از قدرت های هسته ای جهان به شمار می آیند، موضوعی بیش از پیش خطرناک است.

این دیپلمات پاکستانی با متهم کردن هند به ایجاد شرایط لازم برای به خطر انداختن صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، تصریح کرد: زمان پادرمیانی متهورانه وی برای پرهیز از وقوع یک فاجعه و بحران بزرگ فرا رسیده است، ما در حال حاضر یک دوره زمانی بسیار خطرناک برای منطقه را پشت سر می گذاریم.

این در حالی است که هند اعلام کرده به دنبال وخامت اوضاع نیست.

تنش ها بین این دو رقیب سرسخت از زمانی که دولت هند شبه نظامیان مستقر در پاکستان را به تهاجم علیه یک پایگاه اردوی هند در کشمیر در اوایل ماه جاری و کشتن 18 سرباز متهم کرد، تشدید شده است.

 

 

 

 

 

کلیدواژه