جوزا 23, 1398 08:57 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از تلاش امریکا برای بی ثبات کردن سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه، تحریم های ضد سوری آمریکا را مانع برقراری ثبات در سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری نووستی، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیرامور خارجه روسیه روزچهارشنبه تاکید کرد، تشدید تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، ادامه همان سیاست اعمال فشار واشنگتن بر دمشق است تا از این طریق دولت سوریه نتواند به اقدامات خود در جهت تثبیت اوضاع در کشور ادامه دهد.

ریابکوف تاکید کرد، واشنگتن به سیاست اعمال فشار خود بر "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه ادامه می‌دهد تا مانع از عادی سازی اوضاع در این کشور شود.

به گفته این مقام روس، تحریم های ضد سوری امریکا، ادامه همان خط مشی قبلی واشنگتن است، یعنی آمریکایی‌ها علاوه بر تلاش برای تغییر قدرت حاکمه سوریه، درپی یافتن بهانه لازم برای ادامه کنترل بخش قابل توجهی از خاک سوریه اند که آشکارا با اصل تمامیت ارضی این کشور تناقض دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روزسه شنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه سوریه، 13 نهاد و 3 فرد مرتبط با این کشور را که  در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز با دولت سوریه همکاری داشته‌اند، تحریم کرد.

آمریکا تاکنون میلیون ها دلار از دارایی های متعلق به سوریه را به صورت غیر قانونی توقیف و بارها این کشور را تحریم کرده است.

سوریه به عنوان بخشی از محور مقاومت، نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه