جوزا 25, 1398 15:53 Asia/Kabul
  • مخالفت ایران و ترکیه با یکجانبه‌گرایی در روابط بین‌الملل

رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر مخالفت خود با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه‌گرایی در منطقه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز شنبه در دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس «تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا)» در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، با تاکید بر اینکه تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه‌ها بویژه در حوزه اقتصادی است، گفت: باید به تلاش‌ها برای تقویت این همکاری‌ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به 30 میلیارد دلار افزوده شود.

روحانی همچنین همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو جانبه و سه جانبه با روسیه در حوزه مسایل منطقه‌ای و از جمله در روند آستانه و بازسازی سوریه، بسیار بااهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار تاکید کرد: روابط ایران و ترکیه رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

اردوغان افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه‌ها توسعه دهد.

پنجمین نشست سران کنفرانس «تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا)» با تاکید سران کشورهای عضو بر همکاری بیشتر منطقه‌ای و برقراری امنیت در آسیا به کار خود پایان داد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سیکا هستند.

 

کلیدواژه