جوزا 26, 1398 08:25 Asia/Kabul
  • خروج نفتکش‌های حادثه دیده از آب‌های ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایران از خروج نفتکش‌های حادثه‌دیده در دریای عمان از آب‌های تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام روز پنجشنبه گذشته در دریای عمان دچار آتش‌سوزی شدند که 44 ملوان و خدمه این دو نفتکش با هماهنگی مرکز امداد و نجات دریایی هرمزگان به بندر جاسک در جنوب ایران منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، «الله‌مراد عفیفی‌پور» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایران عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: با اقدام به موقع تیم‌های امدادی ایران در مهار آتش و نظارت‌های عملیاتی، از آلودگی دریایی ناشی از نشت فرآورده‌های نفتی جلوگیری شده است.

عفیفی پور افزود: یکی از دو نفتکش حادثه دیده، به نام نفتکش «کوکوکا کوریجس»  با پرچم پاناما و 21 خدمه آن روز جمعه به سمت بندر خورفکان امارات حرکت کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایران تصریح کرد: نفتکش «فرانت التیر» Front Altair با پرچم جزایر مارشال نیز از بندر جاسک در جنوب ایران به سمت محدوده الفجیره امارات در حرکت است.

عفیفی پور افزود: با هماهنگی صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، 23 خدمه نفتکش «فرانت التیر» از بندر جاسک به بندرعباس انتقال یافته‌اند تا پس از طی شدن تشریفات بازگشت به وطن آن‌ها بر اساس کنوانسیون قانون کار دریایی (MLC) امشب (شنبه) از فرودگاه بین المللی بندرعباس، عازم دُبی شوند.

 

کلیدواژه