جوزا 26, 1398 16:15 Asia/Kabul
  • انتقاد مقام آمریکایی از اتهام‌زنی بی اساس به ایران

نماینده کنگره آمریکا از ایالت هاوایی با انتقاد از سیاست خارجی دولت‌ واشنگتن گفت: «باید از اتهام‌زنی بی اساس به ایران در حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان پرهیز کرد.»

"تولسی گابارد"، در مصاحبه با روزنامه "ایندیپندنت" درخصوص سیاست‌های "دونالدترامپ" رئیس جمهوری این کشور مقابل ایران موضع گرفت و درباره به راه افتادن جنگ سرد جدید هشدار داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتقاد از به راه انداختن جنگ‌های غیرسازنده و بیهوده با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی، از زمامداران سیاست خارجی این کشور خواست از تحریکات خارجی نظیر اتهام‌زنی به ایران درخصوص آسیب دیدن دو نفتکش در دریای عمان نیز پرهیز کنند.

تولسی گابارد در انتقادی دیگر از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت‌های آمریکایی، درخصوص عواقب مداخلات و سیاست‌های خارجی فعلی آمریکا نیز هشدار داد.

روز پنج‌شنبه 13 ژوئن (23جوزا) دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه مشکوک شدند و کمی پس از آن، دولت ترامپ ایران را بدون هیچ دلیل و مدرکی، مقصر وقوع آن دانست.

"محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران  این حادثه را مشکوک خواند و بر طرح پیشنهادی ایران درخصوص تشکیل مجمع گفت وگوی منطقه‌ای تاکید کرد.

کلیدواژه