جوزا 29, 1398 08:14 Asia/Kabul
  •  اعتراف کمیسیون حقوق بشر استرالیا به بحران انسانی در بازداشتگاههای مهاجران

کمیسیون حقوق بشر استرالیا در گزارشی از وضعیت نامناسب بازداشتگاه‌های مهاجران در این کشور خبر داد و آن را به زندان تشبیه کرد .

به به گزارش رادیو دری ، در گزارش کمیسیون حقوق بشر استرالیا آمده است،مقرهای بازداشتگاههای مهاجرین در این کشور به‌شدت فجیع و غیرانسانی بوده و در برخی از این بازداشتگاه‌ها احتمال وقوع رفتارهای غیرقانونی مانند ضرب و شتم و خودزنی گزارش شده است.

«ادوارد سانتو» کمیسر حقوق بشر استرالیا گفت، دولت این کشور  بارها مهاجران غیرقانونی را بیشتر از ۵۰۰ روز در بازداشت قرار می‌دهد ودر یک سال گذشته بازداشتگاههای مهاجران در این کشور تبدیل به زندان شده است.

وی سیستم مدیریت بازداشتگاههای استرالیا برای مهاجران را برخلاف دیگر کشورها خواند و افزود، در حالی که هیچ سندی برای بازداشت مداوم مهاجران وجود ندارد اما استرالیا همچنان به بازداشت این افراد ادامه می‌دهد.

نهادهای حقوق بشری سازمان ملل، انجمن‌های مدافع حقوق بشر و حتی برخی سازمان‌ها و گروه‌های مخالف داخلی و پارلمان استرالیا بارها از دولت خواسته اند اعمال روش‌های غیرانسانی ضد پناه‌جویان و مهاجران غیرقانونی را متوقف کند. 

طبق گزارش رسانه‌های استرالیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۲ نفر از مهاجران غیرقانونی در دو مرکز نائورو و مأنوس به علت بی توجهی مسئولان این مراکز به شرایط بهداشتی و سلامت روحی و جسمی بازداشت شدگان و دسترسی محدود بیماران این بازداشتگاه‌ها به مراکز و امکانات درمانی جان باخته اند.

کلیدواژه