جوزا 29, 1398 08:50 Asia/Kabul
  • پمپئو مانع از درج نام عربستان در لیست سربازگیران کودک شد

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه اعلام کرد، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا اجازه نداده است نام عربستان به فهرست کشورهایی که در ارتش خود از سربازان کودک استفاده می‌کنند، اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پمپئو در حالی از قرار گرفتن نام عربستان در این فهرست که به‌زودی از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود، جلوگیری کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهند ائتلاف سعودی کودکان زیر سن قانونی را در جنگ یمن به کار گرفته است.

پیش از این روزنامه نیویورک‌ تایمز و رسانه‌های دیگر از جمله "الجزیره" گزارش داده بودند نیروهای تحت رهبری ائتلاف سعودی کودکان را به عنوان سرباز در جنگ یمن به خدمت می‌گیرند. 

دولت آمریکا در سال های اخیر همواره تلاش کرده است از محکومیت ریاض در پرونده های مختلف حقوق بشری جلوگیری کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، در کنار عربستان ایستاده است.

عربستان سعودی یکی از بزرگترین خریداران سلاح آمریکاست. 

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، که از مارس 2015 آغاز شده است تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

آمریکا از زمان آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به یمن با ارائه کمک‌های لجستیکی، اطلاعاتی و پشتیبانی رزمی و فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات از ائتلاف متجاوز به یمن حمایت کرده و در شعله‌ور ماندن آتش جنگ در این کشور فقیر عربی نقش عمده‌ای ایفا کرده است.

مارک لوکوک" Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز دوشنبه گفت: یمن در حال حاضر در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

کلیدواژه