جوزا 30, 1398 09:54 Asia/Kabul
  • پلوسی: نباید ایران را تحریک کنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که نبایستی ایران را تحریک کرد، گفت: باید توجه داشت که کشتی‌های هدف قرار گرفته در دریای عمان، آمریکایی نبوده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از تنش‌های شکل‌گرفته در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و گفت: رسانه‌ها باید با اطلاع‌ رسانی درست در این زمینه به کاهش تنش کمک کنند.

پلوسی افزود: در ارتباط با ایران، من به شدت درباره سوء محاسبه‌ای که ممکن است رخ دهد، نگرانم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این که ایرانی‌ها در ادامه اقداماتشان به خود تردید راه نمی‌دهند، گفت: «ما نباید آن‌ها را تحریک کنیم.»

نانسی پلوسی بار دیگر تصمیم دونالد ترامپ را برای خروج از توافق هسته‌ای اشتباه خواند و گفت: «کنار رفتن از یک توافق هسته‌ای، به شکلی که این دولت انجام داد، بسیار بسیار غلط بوده است.»

پنجشنبه گذشته 13 ژوئن دو نفتکش در دریای عمان دچار حریق شدند و اندکی بعد از انتشار این خبر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستندی ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انفجار دو نفتکش در دریای عمان گفت: این ادعاهای بی اساس نشان می‌دهد که گروه "ب" همان دیپلماسی تخریب را دنبال می کند.

کلیدواژه