مشاور ارشد مکرون راهی تهران شد
(last modified Thu, 20 Jun 2019 05:55:46 GMT )
جوزا 30, 1398 10:25 Asia/Kabul
  • مشاور ارشد مکرون راهی تهران شد

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از کاخ الیزه اعلام کرد، "امانوئل بن" مشاور دیپلماتیک "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار و گفت‌ وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران راهی تهران شده است.

رویترز خاطرنشان کرد، "امانوئل بن" Emmanuel Bonne به منظور کاهش تنش بین  آمریکا و ایران راهی تهران شده است.

برخی منابع خبری هم اعلام کردند، دولت‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌ریزی برای اقدامات جدید جهت مجاب کردن ایران به ماندن در  "برجام" هستند.

آلمان، بریتانیا و فرانسه بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام (8 می 2018) وعده دادند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تاکنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند.

اقدامات تنش‌زای آمریکا در منطقه پس از آن شدت گرفت که واشنگتن از اعزام ناو هواپیمابر "آبراهام شلینکلن" و یگانی از بمب‌افکن‌های بی -52 این کشور به منطقه غرب آسیا خبر داد و ایران را به نقش داشتن در انفجار چهار نفتکش در بندر "الفجیره" امارات متهم کرد.

هفته گذشته نیز در حوادثی مشکوک، دو نفتکش دیگر در دریای عمان دچار حریق شدند، آمریکا بار دیگر همین اتهام را علیه ایران تکرار کرد. واشنگتن تاکنون هیچ‌گونه مستنداتی برای ادعاهای خود ارائه نکرده و متحدان اروپایی واشنگتن نیز این ادعای آمریکا را رد کرده ‌اند.

ادعاهای آمریکا علیه ایران در حالی است که پس از وقوع حادثه حریق برای این دو نفت‌کش،  واحد جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران بلافاصله وارد عمل شد و با نجات پرسنل و خدمه این دو کشتی،  آنها را جهت ارائه خدمات مناسب و درمانی به بندر "جاسک" (جنوب ایران) منتقل کرد.

آمریکا، امارات، عربستان و  رژیم صهیونیستی مدت‌هاست تلاش می کنند با طرح ادعاهای دروغین علیه ایران، جبهه ای ضد ایرانی در سطح جهان تشکلیل دهند.

ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه