حزب‌الله لبنان: هدف نشست بحرین، علنی کردن عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود
(last modified 1398-04-06T13:54:38+00:00 )
سرطان 06, 1398 18:24 Asia/Kabul
  • حزب‌الله لبنان: هدف نشست بحرین، علنی کردن عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود

معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا تلاش کرد، نشست بحرین را به عنوان طرحی برای حمایت اقتصادی از فلسطین معرفی کند، اما هدف از این نشست، علنی کردن عادی‌سازی روابط میان صهیونیست‌ها و اعراب بوده است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان که روز پنجشنبه منتشر شد، تأکید کرد: طرح صلح ادعایی آمریکا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» پیش از آن که آغاز شود، شکست خورده است.

شیخ «نعیم قاسم» با تأکید بر اینکه تصمیمات آمریکا با وجود جریان مقاومت فلسطین، اجرایی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و برخی اعراب تلاش کردند که وانمود کنند نشست بحرین راهکار آمریکایی-عربی است و هیچ ارتباطی به رژیم اسرائیل ندارد، ولی در ذات آن، عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

کنفرانس بحرین چهارشنبه شب در سایه اعتراضات سراسری و تحریم آن از سوی مسلمانان به ویژه فلسطینیان به کار خود پایان داد.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه درباره احتمال جنگ در منطقه، اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که حضورش در منطقه برای پول است و هر اندازه سعودی‌ها و سایر کشورهای عربی بترسند، پول بیشتری پرداخت می‌کنند.

شیخ «نعیم قاسم» افزود: روند تنش‌های کنونی در منطقه به سود محور مقاومت و به زیان آمریکا و اسرائیل است و جهان نیز نظاره‌گر این معادله با اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا بوده که تاییدکننده ناکامی‌های واشنگتن در منطقه است.

 

کلیدواژه