انتقاد عفو بین‌الملل از رویکرد آمریکا در قبال حامیان مهاجران
(last modified Wed, 03 Jul 2019 05:37:54 GMT )
سرطان 12, 1398 10:07 Asia/Kabul
  • انتقاد عفو بین‌الملل از رویکرد آمریکا در قبال حامیان مهاجران

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دولت آمریکا فعالان حقوق بشر حامی حقوق مهاجران را تهدید کرده است.

به گزارش روز سه شنبه دویچه‌وله، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، در سال ۲۰۱۸ مقامات آمریکایی از قدرت خود و قوانین این کشور علیه کسانی بهره برده‌اند که در مرز آمریکا و مکزیک نقض حقوق بشر را مستند می‌کردند.

عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود با عنوان «حفظ زندگی به معنای جنایت و جرم نیست» به اذیت و آزار مدافعان حقوق مهاجران در آمریکا اعتراض کرده است. طبق اعلام این سازمان، مقامات آمریکایی کار این افراد را جرم تلقی کرده و آنان را بزهکار خوانده‌اند.

"سامیت باتاچاریا، کارشناس مسائل آمریکا در عفو بین‌الملل اظهار کرد؛ وکلایی که مشاوره حقوقی به پناهجویان می‌دادند، روزنامه‌نگارانی که در مورد نقض مداوم حقوق بشر در مرز مکزیک گزارش می‌دادند و همچنین فعالانی که برای کمک‌های بشردوستانه برای مهاجران تلاش می‌کردند، مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

"الکساندریا اوکاسیو کورتز" عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز دوشنبه بعد از بازدید از یک مرکز بازداشت مهاجران در تگزاس فاش کرد؛ کارکنان گمرک، زنان و کودکان پناهجو را در سلول‌های بدون آب نگه می‌دارند و آنها را مجبور می‌کنند از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

سیاست‌ سختگیرانه و غیرانسانی دولت ترامپ علیه مهاجران در مرز آمریکا با مکزیک، به مرگ تعدادی از مهاجران از جمله کودکان منجر شده که از آن جمله می توان به مرگ پدر و دختر السالوادوری در اواخر ژوئن 2019 اشاره کرد.

کلیدواژه