سرطان 18, 1398 18:31 Asia/Kabul
  • بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی

اتحادیه اروپا و بریتانیا، فرانسه و آلمان تروئیکای اروپایی، با انتشار بیانیه ای جانبدارانه بدون اشاره به بدعهدی های آمریکا و طرفهای اروپایی برجام از ایران خواستند به توافق هسته ای پایبند باشد.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا و تروئیکای متشکل از آلمان، فرانسه و بریتانیا روز سه‌شنبه  با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، به درخواست از ایران برای  اجرا نکردن  اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف کند، ادامه می‌دهیم.

در این بیانیه آمده است، از ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌هایی که با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همخوانی ندارد، از جمله تولید اورانیم غنی‌شده در سطوح پایین را به حالت قبل بازگرداند.

کمیسیون اتحادیه اروپا،  نیز امروز در بیانیه ای و در واکنش به گام دوم ایران در زمینه کاستن از تعهداتش ذیل برجام در نتیجه بدعهدی واشنگتن و همپیمانان اروپایی این کشور در عمل به وعده‌های برجامی‌ آنها  اعلام کرد، همچنان ایران را ترغیب می‌کنیم که توافق هسته‌ای  را تضعیف نکند.

ایران، روز یکشنبه هفته جاری 7 ژوئیه/16سرطان همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام، دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران،  پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، یک‌سال به اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجارت با ایران فرصت داد، اما آنها در عمل کاری از پیش نبردند.

کلیدواژه