سرطان 20, 1398 13:11 Asia/Kabul
  • طرح بازرس سازمان ملل برای قطع روابط جهان با رژیم صهیونیستی

بازرس سازمان ملل متحد، قطع روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه جهانی، اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌های جهانی را با رژیم صهیونیستی در حمایت از خواسته فلسطینیان خواستار شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، "مایکل لینک"، بازرس و پژوهشگر مستقل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در قلمرو فلسطین طرحی را مطرح ساخته است که به موجب آن جامعه جهانی می‌ تواند گام‌ هایی جدی برای ممانعت رژیم صهیونیستی در ساخت و سازهای بیشتر در کرانه باختری رود اردن و هرگونه ملحق ساختن قلمرو فلسطینیان بردارد.

لینک در مورد این طرح گفت: جامعه بین الملل باید اقداماتی را برای مقابله  در مورد رژیم صهیونیستی مدنظر قرار داد.

مایکل لینک افزود: جامعه جهانی در حقیقت گزینه‌های بسیاری در قبال رژیم صهیونیستی در اختیار دارد و باید به این رژیم بگوید عضویت و یا دیگر امتیازاتش با جامعه جهانی از طریق توافق‌های دوجانبه و یا چند جانبه در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تا زمانی که تلاش‌های محرزی جهت زدودن و از میان بردن اشغالگری از خود نشان ندهد، مورد پرسش و بازنگری قرار خواهد گرفت.

ساخت شهرکهای صهیونیست نشین در سرزمینهای اشغالی درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دسامبر 2016 قطعنامه ای با هدف پایان دادن به شهرک سازیهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، صادر کرد.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و تخریب منازل فلسطینیان درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه