آمریکا مدعی درخواست کاهش تنش با ایران
(last modified 1398-04-21T09:09:15+00:00 )
سرطان 21, 1398 13:39 Asia/Kabul
  • آمریکا مدعی درخواست کاهش تنش با ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: واشنگتن به واسطه متحدانش خواستار کاهش تنش‌ در روابط با ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مورگان اورتگاس»، پنجشنبه شب در کنفرانس خبری گفت: آمریکا با واسطه متحدانش از ایران خواسته است تنش‌ها را کاهش دهد و به منافع و متحدان امریکا تعرض نکند. 

اورتگاس افزود: دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری هم گفته که بدون پیش‌ شرط حاضر است با ایرانی‌ها ملاقات کند؛ بنابراین ما به دنبال راه حل دیپلماتیک هستیم.

آمریکا در هفته های اخیر در اجرای سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی، اعزم ناو حامل هواپیماهای بمب‌افکن و جنگنده به منطقه خلیج فارس روی آورده است. 

در یکی تازه‌ترین اقدامات تحریک‌آمیز امریکا، یک فروند پهپاد جاسوسی  این کشور، 20 ژوئن/30جوزا به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد که در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان (جنوب ایران) هدف پدافند نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری پس از ادعای درخواست واشنگتن برای کاهش تنش با تهران، خبر رسانه ها را مبنی بر احتمال تحریم‌ چین بابت خرید نفت از ایران، رد نکرد. 

کلیدواژه