مقام روس: آمریکا عامل تنش ها در منطقه است
(last modified 1398-04-24T08:15:01+00:00 )
سرطان 24, 1398 12:45 Asia/Kabul
  • مقام روس: آمریکا عامل تنش ها در منطقه است

مدیرکل امور بین الملل شورای فدراسیون (سنا) روسیه، خروج آمریکا از برجام را عامل تنش در منطقه توصیف کرد.

«آندری کورتونوف» (Andrey kortonov)، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، خروج آمریکا از برجام را مبنای تنش های منطقه دانست و تاکید کرد کشورها باید برای برون رفت از این تنش ها، تمامی تلاش های خود را به کار گیرند.

کورتونوف افزود، آمریکا با خروج از برجام تنش‌ها را افزایش داده و بازگشت تحریم‌ها نیز اوضاع را بدتر کرده است لذا اولین قدم همه طرف ها باید این باشد که از جنگ در منطقه جلوگیری شود.

مدیرکل امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت، هرچند می‌دانیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست اما نباید اجازه داد تنش‌ها از این بیشتر شود.

این مقام روس تصریح کرد در کنار ترامپ افراد تندروی وجود دارند که می‌کوشند او را به دام جنگ با ایران بیاندازند و دنیا باید درباره این مساله هوشیار باشد.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام در 8 مه 2018  کارزاری همه‌ جانبه و روزافزون برای اعمال فشار و اقدامات تحریک آمیز علیه ایران به راه انداخته است.

در یکی تازه‌ ترین اقدامات تحریک‌آمیز امریکا در خلیج فارس، یک فروند پهپاد جاسوسی این کشور، 20 ژوئن به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد که در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان (جنوب ایران) هدف پدافند نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. 

کلیدواژه