نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال جنگ با ایران نیستیم
(last modified 1398-04-26T06:03:09+00:00 )
سرطان 26, 1398 10:33 Asia/Kabul
  • نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال جنگ با ایران نیستیم

نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد آمریکا باید برای حل اختلاف های خود با ایران به دنبال گزینه های دیپلماتیک باشد و از جنگ پرهیز کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور تاکید کرد آمریکا باید برای حل اختلاف های خود با ایران, به دنبال گزینه های دیپلماتیک باشد و از جنگ پرهیز کند. مارک اسپر در بیانیه ای که در این نشست قرائت کرد, گفت "با این موضوع موافق هستم که ما خواهان جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. باید به کانال دیپلماتیک بازگردیم".

وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: برای دیدار بدون پیش شرط با ایرانیها تلاش می کنیم تا به مسیر دیپلماسی بازگردیم.مارک اسپر, وزیر ارتش و نیروی زمینی آمریکا که دونالد ترامپ وی را به عنوان وزیر دفاع آمریکا و سکاندار پنتاگون نیز معرفی کرده است گفت در نظر دارد به زودی طرحی را برای همکاری با دیگر کشورها برای نظارت نزدیکتر به کشتیرانی تجاری در اطراف خلیج فارس به قانونگذاران آمریکایی ارائه کند, طرحی که وی نام آن را "عملیات سنتینل" (Operation Sentinel) گذاشته است.وی که یک روز بعد از اعلام نامزدی اش از سوی ترامپ برای شهادت دادن در برابر نمایندگان کنگره ایستاده بود, در برابر اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا بیشتر با سوال های دوستانه روبرو بود. برخی از اعضای کمیته نیروهای مسلح از اینکه پنتاگون با کمبود مقامات ارشد مورد تایید سنا رنج می برد, نگران بودند به شکلی که سناتور جک رید, نماینده دمکرات رود آیلندز که از هزار و نهصد و نود و یک به این سو در کنگره حضور دارد گفت این نگرانی برای من به وجود آمده است زیرا وزارت دفاع را در تمام مدت حضور خود در کنگره, تا این اندازه بی جان نیافته بودم. اسپر یکی از سه نفری است که امسال و بعد از جدایی متیس از وزارت دفاع آمریکا و دولت ترامپ, به عنوان کفیل وزارت معرفی شده است. فرد نخست پاتریک شاناهان بود که هرگز به مرحله نامزدی نرسید و در ماه ژوئن کنار کشید. بر اساس قانون, از زمان وصول نامزدی اسپر به عنوان وزیر دفاع به سنای آمریکا, تا زمانی که به عنوان وزیر, صلاحیت وی به تایید کنگره نرسیده باشد, باید از کفالت وزارت کناره گیری کند. از این رو وی به مقام قبلی خود یعنی وزارت ارتش و نیروی زمینی بازگشته است.برای پر کردن جایگاه اسپر در مدت زمانی که صلاحیت وی در کنگره بررسی می شود, ریچارد وی اسپنسر (Richard V. Spencer) این کفالت را در سال جاری به دست خواهد گرفت. اسپنسر از سال 2017 به این سو, به عنوان فرمانده غیر نظامی نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است, مقامی که در صورت تایید اسپر به عنوان وزیر دفاع, به آن بازخواهد گشت.

کلیدواژه