سرطان 28, 1398 13:25 Asia/Kabul
  • ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

رئیس جمهوری آمریکا و وزارت دفاع این کشور مدعی سرنگونی یک پهپاد ایرانی در خلیج فارس شدند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ پنجشنبه شب مدعی شد: ناو "یو اس اس باکسر" این کشور روز پنجشنبه یک پهپاد کوچک ایرانی را نزدیک تنگه هرمز سرنگون کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون هم روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، ناو یو.اس.اس باکسر در حال عبور از تنگه هرمز یک فروند پهپاد را که در فاصله یک کیلومتری این ناو پرواز می کرد، هدف قرار داده است.

پنتاگون در بیانیه خود خود مشخص نکرد که این پهپاد متعلق به چه کشوری بوده است.

در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک رفته است در پاسخ به پرسشی درباره سرنگونی یک پهپاد در تنگه هرمز گفت: ما اطلاعی مبنی بر از دست دادن پهپاد در روز جاری نداریم. 

ورای درستی یا نادرستی انتشار خبر سرنگونی پهپاد، احتمالا" ایرانی در تنگه هرمز، یگان های نظامی، انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارابودن بیشترین ساحل در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه هرمز، روزانه دهها ماموریت نظارتی با استفاده از تجهیزات مختلف ازجمله پهباد برای کنترل این آبراه بین المللی و حساس اجرا می کنند.

به همین دلیل به نظر می رسد، مسئولان آمریکایی با تبلیغات درباره سرنگونی یک پهپاد کوچک نزدیک سواحل ایران تلاش دارند اذهان عمومی را از موضوع سرنگونی ماه گذشته پیشرفته ترین پهباد خود در منطقه، از سوی یگان های رزمی ایران منحرف کنند. 

کلیدواژه