لاوروف: آمریکای لاتین در برابر واشنگتن می ایستد
(last modified 1398-05-02T13:15:17+00:00 )
اسد 02, 1398 17:45 Asia/Kabul
  •  لاوروف: آمریکای لاتین در برابر واشنگتن می ایستد

وزیر امور خارجه روسیه در آغاز سفر به برخی کشورهای آمریکای لاتین، سیاست های کاخ سفید را علیه این منطقه محکوم کرد.

"سرگئی لاوروف" که در اولین مقصد خود در آمریکای لاتین، به هاوانا، پایتخت کوبا سفر کرد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: تحریم های آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا «غیر قابل قبول» است.

لاوروف با اشاره به سخت تر شدن تحریم ها علیه کوبا و اجرای بند سوم قانون موسوم به "هلمز- برتون" افزود: واشنگتن بار دیگر به جهان نشان داد که به قوانین بین الملل اهمیتی نمی دهد و بیش از هر چیز به دنبال آن است تا قوانین خود را به دیگران تحمیل کند.

بند سوم قانون "هلمز- برتون" به شهروندان آمریکایی امکان می‌ دهد تا برای املاک مصادره شده در کوبا، در دادگاه‌های آمریکا پرونده تشکیل دهند. اجرای این بند در سال ۱۹۹۶ تصویب شده است اما روسای جمهور آمریکا همواره آن را تعلیق کرده بودند تا این که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری کنونی آمریکا در ماه مه این تعلیق را برداشت و آن را اجرایی کرد.

لاوروف تاکید کرد این گونه سیاست های آمریکا در جهان حامی نخواهد داشت و کشورهای منطقه آمریکای لاتین در برابر دخالت های واشنگتن ایستادگی خواهند کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به مذاکرات رو به جلوی مخالفان و دولت ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این مذاکرات نشان می دهد که هیچ یک از کشورهای منطقه، حتی آن هایی که از "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا انتقاد می کردند، با درگیری یا دخالت نظامی در این منطقه موافق نیستند.

 

کلیدواژه