اسد 03, 1398 16:31 Asia/Kabul
  • ارایه لایحه رد صلاحیت بوریس جانسون به پارلمان بریتانیا

کمتر از ۲۴ ساعت پس از آغاز نخست وزیری بوریس جانسون بر بریتانیا، رهبر حزب لیبرال دموکرات این کشور با ارایه سلب صلاحیت وی به مجلس عوام، حزب حاکم را چالش کشید.

به گزارش ایرنا، «جو سوینسون» رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات بریتانیا امروز (پنجشنبه) لایحه ای را به پارلمان ارائه کرد که اگر موفق به کسب رای اکثریت نمایندگان شود، دولت طرفدار برگزیت جانسون، پیش از پایان مهلت خروج از اتحادیه اروپا برکنار شود.

در متن لایحه خانم سوینسون آمده است نمایندگان مجلس به بوریس جانسون نخست وزیر اعتماد ندارند و با گزینه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و طولانی شدن تعطیلی پارلمان مخالفند.

جانسون که چهارشنبه شب به طور رسمی کار خود را در کسوت نخست وزیری بریتانیا آغاز کرد، در اولین نطق خود برابر دفتر نخست وزیری گفت که اگر تا ۳۱ اکتبر نتواند با پارلمان به توافق برسد، بریتانیا را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

با این حال «جو سوینسون» اعلام کرد که همه ی تلاش خود را برای توقف برگزیت به کار می بندد زیرا بریتانیا آینده بهتری را در صورت ادامه عضویت در اتحادیه اروپا تجربه خواهد کرد.

بر اساس آخرین تصمیم شورای اروپا، بریتانیا تا ۳۱ اکتبرفرصت دارد تا طرح برگزیت را به تأیید پارلمان برساند، برگزیت را متوقف کند و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

کلیدواژه