اسد 06, 1398 16:28 Asia/Kabul
  • ­آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران، گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در وین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، در نشست امروز یکشنبه کمیسون مشترک برجام که در هتل کوبورگ وین پایتخت اتریش برگزار می شود، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند.

اتحادیه اروپا پیش تر در بیانیه ای اعلام کرد: در این نشست که به درخواست فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایران برگزار می شود، مسائل گوناگون مرتبط با توافق هسته ای برجام از جنبه های گوناگون بررسی خواهد شد.

پیش از آغاز این نشست، دیدارهای دوجانبه و چندجانبه میان اعضای این نشست برگزار شد.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه و سرپرست هیئت روسی در نشست وین در توییتی نوشت: مشورت های اولیه شرکت کنندگان در نشست کمیته مشترک برجام در وین انجام شده است.

جمهوری اسلامی ایران، مه 2019 یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و تعلل و بدعهدی اروپایی ها در عمل به تعهدات خود و جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام برای ایران، بخشی از تعهدات هسته ای خود را براساس  بندهای 26 و 36 برجام معلق و از 7 ژوئیه/16سرطان فرایند عبور از سطح غنی سازی 3.67 درصد اورانیوم را آغاز کرد.

ایران تاکید کرده است این اقدامات با گام های عملی و لازم شرکای برجام برای ایفای تعهدات خود، به سرعت قابل بازگشت هستند.

عراقچی پیش از نشست امروز وین گفت: در یک ماه گذشته تحولات بسیار زیادی در حوزه برجام اتفاق افتاده و اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، نقض این توافق است.

کلیدواژه