اسد 08, 1398 18:05 Asia/Kabul
  • بیش از 12 هزار کودک قربانی خشونت های مسلحانه در جهان

سازمان ملل متحد از کشته یا زخمی شدن بیش از 12 هزار کودک در خشونت های مسلحانه سال 2018 در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، در خشونت های مسلحانه سال 2018 بیش از 12 هزار کودک کشته یا زخمی شدند که این رقم، بی سابقه است.

براساس گزارش سالانه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره کودکان و خشونت های مسلحانه به شورای امنیت این سازمان که روز دوشنبه منتشر شد، شدت خشونت ها علیه کودکان در سال 2018 به ویژه افزایش بی سابقه شمار تلفات کودکان در نتیجه قتل، موجب نگرانی های جهانی شده است.

براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات کودکان در خشونت های مسلحانه، در کشورهای افغانستان، فلسطین، سوریه و یمن بوده اند.

"لوئیس شاربونو"، مسئول دفتر دیدبان حقوق بشر در مقر سازمان ملل اعلام کرد، ائتلاف سعودی از سال 2015 مرتکب خشونت های هولناکی علیه کودکان در یمن شده است؛ بدون این که هیچ سند و مدرکی درباره تلاش این کشور برای بهبود اوضاع  حقوق بشر وجود داشته باشد. 

"آدریان لپر"، مدیر بخش گروه بین المللی مراقبت از کودکان در مناقشات مسلحانه نیز اعلام کرد، حمایت از "وعده های توخالی" که  ائتلاف سعودی- اماراتی در صدر ارائه این وعده ها قرار دارد، پیامدهای مرگبار جنگ علیه کودکان را تضیف می کند و حقایق موجود را نادیده می گیرد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، ائتلاف متجاوز سعودی با کشتار 729 کودک یمنی تاکنون، همچنان در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دارد.

کلیدواژه