اسد 09, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • احتمال حذف ترامپ از انتخابات 2020 در ایالت کالیفرنیا

یک روزنامه امریکایی از احتمال حذف "دونالد ترامپ" از انتخابات درون حزبی برای انتخابات 2020 در ایالت کالیفرنیا، در صورت منتشر نکردن اظهارنامه مالیاتی اش خبر داد.

به گزارش سه شنبه شب روزنامه امریکایی لس آنجلس تایمز، "گوین نیوسام" فرماندار ایالت کالیفرنیا قانونی را امضا کرده است  که به موجب آن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای احراز صلاحیت برای رقابت های درون حزبی در این ایالت باید اظهارنامه مالیاتی خود را علنی کنند؛ کاری که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا گفته، هرگز انجام نخواهد داد.

این قانون که پیشتر با اختلاف بسیار کم به تصویب کنگره ایالت کالیفرنیا رسیده بود، کسانی را که از انتشار اظهارنامه مالیاتی 5 سال گذشته خودداری کنند، از شرکت در رقابت های درون حزبی در این ایالت برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری منع می کند.

براساس این گزارش، از دست دادن آرای ایالت کالیفرنیا برای یک نامزد ریاست جمهوری امریکا، به معنای از دست دادن یک نهم از کل رای دهندگان این کشور است.

دونالد ترامپ تاکنون دو بار از ضرب الاجل تعیین شده ازسوی مجلس نمایندگان امریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود سرباز زده و اعلام کرده که هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور است، به این روند ادامه داده است. 

کلیدواژه