اسد 10, 1398 09:00 Asia/Kabul
  • سیاست ترامپ؛ جدا کردن 900 کودک از والدینشان 

سازمان‌های مدافع حقوق بشر اعلام کردند، فقط ظرف مدت یک سال، دولت آمریکا در مناطق مرزی خود با مکزیک صدها کودک را از والدین‌ خود جدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سازمان‌های مدافع حقوق بشر روز چهارشنبه، رفتار دولت آمریکا را در جداکردن کودکان از والدین خود محکوم کردند و پیگیری حقوقی آن را خواستار  شده‌اند.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) با انتشار گزارشی، دولت آمریکا را به رفتار غیرقانونی درقبال مهاجران در مرزهای مشترک این کشور با مکزیک متهم کرده است.

این نهاد حقوق بشری، دولت آمریکا را متهم کرده است که با مشاهده کوچکترین تخلف، اقدام به جدایی کودکان از والدینشان می‌کند.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا ضمن درخواست پیگیری این موضوع از سوی مراجع قضایی، خواهان تحویل کودکان به والدین‌شان شده است و از مراجع قضایی آمریکا خواسته‌ است تا مقررات جداسازی کودکان و والدین مهاجر را تنظیم و اعلام کنند. 

در گزارش اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا اعلام شده است، مأموران دولتی این کشور ظرف یک سال گذشته، بیش از 900 کودک را به بهانه تخلف والدین خود از آن‌ها جدا کرده‌اند.

دولت ترامپ درچارچوب اجرای سیاست مهاجرتی خود در ماه مه سال 2018 شروع به جدا کردن کودکان از والدین خود در نواحی مرزی با مکزیک کرد.

در آن زمان، اخبار مربوط به جدا کردن 2 هزار و 700 کودک از والدینشان به موج گسترده‌ انتقاد از سیاست ضد مهاجرتی دولت ترامپ تبدیل شد. 

کلیدواژه