اسد 15, 1398 13:21 Asia/Kabul
  •  درخواست روسیه برای موضع گیری واحد درباره  تسلیحات نظامی در فضا

وزارت امور خارجه روسیه، موضع گیری واحد همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را در رابطه با مستقر نشدن تسلیحات نظامی در فضا خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه  در بیانیه ای با انتقاد از محتوای دکترین دفاع ملی فضایی فرانسه اعلام کرد: همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید موضع گیری واحد درباره غیرنظامی شدن فضا اتخاذ و از ابتکارعمل‌ های صلح آمیز در این زمینه حمایت کنند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: فرانسه پس از آمریکا، دومین کشوری است که به طور رسمی امکان درگیری نظامی در عرصه فضا را به رسمیت شناخته و از پیوستن به تلاش‌های بین المللی در جهت مستقر نشدن تسلیحات در فضا خودداری کرده است.

"امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه،  22 سرطان از تشکیل "نیروی نظامی فضایی" تا سپتامبر آینده 2019  در نیروی هوایی این کشور به منظور "توسعه و تقویت توانمندی‌های فضایی‌ و  دفاعی فرانسه" خبر داد.

اواخر فوریه گذشته هم "دونالد ترامپ"، رئیس‌ جمهوری آمریکا با امضای فرمانی به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تشکیل دهد.

تصمیم آمریکا و فرانسه،  برای تشکیل نیروی فضایی در حالی است که بسیاری از معاهدات بین‌المللی کشورهای جهان را از نظامی‌سازی فضا منع کرده‌اند.

 

کلیدواژه