ونزوئلا: اقدامات آمریکا امپریالیستی و جنایتکارانه است
(last modified 1398-05-16T04:30:03+00:00 )
اسد 16, 1398 09:00 Asia/Kabul
  •  ونزوئلا: اقدامات آمریکا امپریالیستی و جنایتکارانه است

وزیر امور خارجه ونزوئلا با امپریالیستی توصیف کردن اقدامات اخیر آمریکا علیه کشورش تاکید کرد، این اقدامات هرگز نمی تواند باعث متوقف شدن روند مذاکرات برای دستیابی به توافقنامه سیاسی دائمی در ونزوئلا شود.

به گزارش شبکه المیادین، "خورخه آریزا"روز سه شنبه در واکنش به مسدود شدن دارایی های دولت ونزوئلا در آمریکا گفت: «این تصمیم تلاش برای رسمیت بخشیدن به محاصره واشنگتن علیه کاراکاس است.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود، این کشور همچنان در معرض تجاوز امپریالیستی قرار دارد، اما این بار نه از سوی امپراطوری های اروپایی بلکه از سوی یک امپراطوری که چند سال است در شمال قاره آمریکا اعلام موجودیت کرده است.

"خورخه آریزا" تاکید کرد همه دنیا، رسانه ها و کشورهای جهان حملات جنایتکارانه ای را که یک گروه نژادپرست حاکم بر دولت آمریکا علیه ملت ونزوئلا در پیش گرفته است، مشاهده می کنند.

در همین حال، "ساموئل مونکادا"(2) نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد، کاراکاس از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته است در مورد اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا که مغایر با قوانین بین المللی هستند، مداخله و تدابیر لازم را اتخاذ کند، زیرا آمریکا به خطری برای صلح بین الملل تبدیل شده است.

آمریکا روز دوشنبه در ادامه اقدامات خصمانه‌اش علیه دولت ونزوئلا  با امضای فرمانی اجرایی، تمامی دارایی‌های دولت این کشور در خاک آمریکا را مسدود کرد.

دولت آمریکا که سرنگونی دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا را پیگیری می کند، مهم ترین حامی "خوان گوایدو" سرکرده مخالفان ونزوئلایی است. 

کلیدواژه