"اف بی آی" شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی "افق نو" را تهدید می‌کند
(last modified 1398-05-21T05:46:06+00:00 )
اسد 21, 1398 10:16 Asia/Kabul

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به افرادی که در کنفرانس بین‌المللی هنرمندان و متفکران مستقل "افق نو" شرکت کرده‌اند یا قصد شرکت در آن را دارند، مراجعه و آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش "اسپوتنیک"، ماموران "اف بی آی" اخیرا به منزل "مایکل مالوف" Michael Maloof مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در ایالت ویرجینیا رفته و او را تهدید کرده‌اند که در صورت شرکت دوباره در "کنفرانس افق نو" پیامدهایی در انتظار وی خواهد بود.

"مالوف" سال گذشته میلادی برای شرکت در کنفرانس بین المللی "افق نو" به مشهد در شمال شرق ایران سفر کرده بود و یکی از میهمانانی است که به نشست بعدی این کنفرانس که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری در لبنان برگزار شود، دعوت شده است. 

"مایکل اسپرینگمن" Michael Springmann دیپلمات پیشین وزارت خارجه آمریکا فرد دیگری است که "اف بی آی" با وی تماس گرفته و خواستار ادای توضیحاتی درباره حضورش در این کنفرانس شده است.

"ورنلیا رندال" اندیشمند آفریقایی-آمریکایی و نویسنده کتاب Dying while Black که در سال 2015 در کنفرانس افق نو در تهران شرکت کرده بود، نیز توسط پلیس فدرال آمریکا مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است. 

وزارت خزانه داری آمریکا، فوریه سال جاری میلادی، 9 فرد و 2 شرکت ایرانی که از دست‌اندرکاران کنفرانس "افق نو" بودند، تحریم کرد.

"نادر طالب زاده" فعال فرهنگی و از سازمان‌دهندگان کنفرانس بین المللی "افق نو" پس از این اقدام خصمانه آمریکا تصریح کرد، تحریم کنفرانس افق نو ورشکستگی واشنگتن را نشان می‌دهد.

محورهای ششمین کنفرانس بین‌المللی "افق نو" که می 2018 در مشهد برگزار شد، "توجه به قدس شریف و فلسطین"  و "سیاست‌های ظالمانه  اسرائیل" بود.

آمریکا حامی اصلی اشغالگری و جنایت های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین است.

کلیدواژه