اسد 22, 1398 08:18 Asia/Kabul
  •  پاکستان اعمال محدویت های مذهبی در کشمیر را محکوم کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد:محدودیت های شدید اعمال شده از سوی هند درکشمیر سبب شده تا هزاران تن از مسلمانان منطقه نتوانند در نماز عید قربان و آیین های مذهبی این روز شرکت کنند.

به گزارش ایرنا از اسلام آباد، دربیانیه دوشنبه شب وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: جلوگیری از آزادی مذهبی مغایر با قوانین بین المللی و نقض صریح اصول حقوق بشر است.

وزارت امورخارجه پاکستان از جامعه جهانی به ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خواست تا علیه اقدامات هند در سلب آزادی های مذهبی در کشمیر موضع گیری کنند.

پس از تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات ویژه ایالت جامو و کشمیر و افزایش تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد در کشمیر،پاکستان ضمن مخالفت با اقدامات هند، و روابط خود را با این کشور را به حداقل رساند.

تنش های دیپلماتیک پس از بازگشت سفیر هند از پاکستان درپی تشدید اختلافات میان دو کشور بر سر منطقه کشمیر؛ موجب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی نو را متوقف کند.

دولت هند با اعلام اینکه تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی نو تجدید نظر کند.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند.

کلیدواژه