رایزنی روسیه با اتحادیه اروپا در مورد برجام
(last modified Tue, 13 Aug 2019 06:27:02 GMT )
اسد 22, 1398 10:57 Asia/Kabul
  • رایزنی روسیه با اتحادیه اروپا در مورد برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو، اوضاع پیرامون برجام و برخی ابعاد مساله کنترل تسلیحات را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، "سرگئی ریابکوف"و "مارکوس ادِرر" روز دوشنبه در نشستی در مسکو پایتخت روسیه، درباره برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" و تلاش بین المللی برای ادامه اجرای پایدار این توافق بین المللی رایزنی کردند.

براساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت خارجه روسیه، در این دیدار همچنین وضعیت پیرامون برخی ابعاد موضوع کنترل تسلیحاتی با توجه به توقف اجرای پیمان نیروهای هسته ای میان برد موسوم به "آی ان اف" از سوی آمریکا نیز بحث و گفت وگو شد.

جزییات بیشتری درباره این دیدار و مذاکرات دو طرف هنوز منتشر نشده، اما پیش از این، "سرگئی ریابکوف" وضعیت کنونی برجام را در نشستی  با سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان در مسکو مورد بررسی قرار داده و بر مواضع روسیه مبنی بر اجرای دقیق و کامل این توافق مهم بین المللی تأکید کرده بود.

ریابکوف تصریح کرده بود که ضروری است تلاش‌های جمعی همه شرکت کنندگان در برجام از جمله سه کشور اروپایی درجهت حفظ توافقات و تامین ادامه تحقق کامل برجام، فعال‌تر از گذشته شود.

 

 

کلیدواژه