هشدار نانسی پلوسی درباره لغو توافق تجاری آمریکا و بریتانیا با بسته شدن مرز ایرلند
(last modified 1398-05-24T04:58:36+00:00 )
اسد 24, 1398 09:28 Asia/Kabul
  • هشدار نانسی پلوسی درباره لغو توافق تجاری آمریکا و بریتانیا با بسته شدن مرز ایرلند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب به‌ خطر افتادن صلح در مرزهای ایرلند شود، توافق تجاری لندن و واشنگتن منعقد نخواهد شد.

به گزارش روزنامه گاردین، «نانسی پلوسی» روز چهارشنبه  هشدار داد: تحت هیچ حالتی، برگزیت این اجازه را ندارد که موارد توافق از جمله متصل بودن مرز جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی را نقض کند.

هفته گذشته نیز شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا هشدار داده بودند اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر امنیت مرزهای ایرلند تأثیر منفی بگذارد، مانع از توافق تجاری بین لندن و واشنگتن خواهند شد.

در همین حال «جان بولتون» مشاور امیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در سفر به لندن به دولت بریتانیا اطمینان داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهان خروج موافق بریتانیا از اتحادیه اروپا است و با انعقاد قرارداد تجاری، به لندن در این زمینه کمک خواهد کرد.

«بوریس‌ جانسون» نخست‌ وزیر بریتانیا هم پیش از دیدار بولتون در توئیتی بار دیگر اعلام کرد که بریتانیا را با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر/9عقرب 1398 از این اتحادیه خارج خواهد کرد.

کلیدواژه