اسد 26, 1398 17:46 Asia/Kabul
  • چهلمین شنبه اعتراضی

چهلمین شنبه اعتراضی جنبش "جلیقه زردها" در فرانسه، با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف و در آستانه نشست سران "گروه 7" به میزبانی این کشور ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فعالان جنبش "جلیقه زردها" امروز شنبه چهلمین هفته متوالی در شهر‌های مختلف از جمله پاریس، بوردو، نانت، مارسی، لیل، لیون، مونت پلیه، رِن و تولوز  به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات این هفته در آستانه برپایی نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به "جی7" به میزبانی فرانسه ترتیب یافته است؛ نشستی که طی روزهای آینده در شهر بیاریتز در جنوب غرب فرانسه برگزار خواهد شد.

در تظاهرات چهلمین شنبه اعتراضی جلیقه زردها، گروه‌های مختلف صنفی و اجتماعی با انتشار فراخوان، بر برگزاری تظاهرات را در طول هفته پیش رو و هنگام برپایی نشست گروه 7 خواستار شدند.

وزارت کشور فرانسه با اعلام وضع فوق العاده در شهر بیاریتز، میزبان نشست جی 7 ، هر گونه تظاهرات را در این شهر ممنوع  اعلام و تاکید کرده است که با تظاهرکنندگان برخورد خواهد شد.

در شهر‌های دیگر فرانسه هم نیرو‌های امنیتی و پلیس ضد شورش، برای هفته پیش رو به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

تظاهرات جنبش جلیقه زردها در اعتراض به سیاست های امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، به رغم سرکوب گسترده پلیس، در 40 هفته گذشته ادامه داشته است.

 

کلیدواژه