اسد 27, 1398 08:23 Asia/Kabul
  •  احتمال ممنوع الخروج شدن شیخ زاکزاکی از نیجریه

منابع محلی نیجریه از ممنوع الخروج شدن احتمالی رهبر جنبش اسلامی این کشور با تصمیم دولت خبر می دهند.

به گزارش روزنامه نیجریه‌ای پانچ، برخی منابع محلی اعلام کردند دولت فدرال نیجریه ممکن است از سفر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به خارج از کشور برای درمان جلوگیری کند.

یک مقام‌ ارشد امنیتی نیجریه احتمال ممنوع الخروج شدن شیخ زاکزاکی را تائید کرده است.

این مقام ارشد امنیتی نیجریه افزود خیلی بعید است دولت اجازه سفر درمانی مجدد شیخ زاکزاکی را بدهد حتی اگر دادگاه به آن حکم دهد.

در همین حال، دبیر وزارت اطلاعات و فرهنگ نیجریه با انتشار بیانیه‌ ای مدعی شد که رهبر جنبش اسلامی نیجریه در سفر به هند با برخی سازمان‌های غیردولتی از قبیل کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای اخذ پناهندگی تماس برقرار کرده است.

«ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه ادعاهای طرح شده علیه شیخ زکزاکی را برای دریافت پناهندگی به شدت رد کرد و گفت: دولت نیجریه در حال دروغ پراکنی علیه شیخ ما است.

با ادامه بیماری شیخ زاکزاکی، «فیمی فالانا» وکیل وی ضمن رد مواضع دولت نیجریه، ارائه فوری خدمات درمانی را به این رهبر مسلمان و همسرش خواستار شده است.

رهبر شیعیان نیجریه دوشنبه گذشته برای پیگیری درمان خود به هند سفر کرد اما روز پنجشنبه در پی کارشکنی‌ همراهان امنیتی و مقامات بیمارستانی که آنان هماهنگ کرده بودند، مجبور شد تا این سفر درمانی خود را ناتمام بگذارد و به نیجریه بازگردد.

 

کلیدواژه