اسد 29, 1398 08:12 Asia/Kabul
  •  انتقال شیخ زکزاکی به مکانی نامعلوم پس از بازگشت از هند

جنبش‌ اسلامی‌ نیجریه، از انتقال شیخ «ابراهیم زکزاکی» توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش پس از بازگشت از هند، توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

«ابراهیم موسی» سخنگوی این جنبش در بیانیه‌ای از سازمان امنیتی نیجریه که شیخ زکزاکی را در اختیار دارد، خواست محل نگهداری وی را به مردم اعلام کند.

بر اساس بیانیه این جنبش، نیروهای امنیتی پس از آنکه شیخ زکزاکی وهمسرش وارد فرودگاه ابوجا شدند، بدون آنکه به رسانه‌ها که ساعت‌ها منتظر وی بودند اجازه دسترسی به او را بدهند، زکزاکی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش 21 اسد برای درمان به هند رفته بودند ولی به‌علت نارضایتی از روند درمان، محدودیت‌های امنیتی و نبود پزشکان مورد اعتماد، پنجشنبه‌شب 24 اسد دهلی‌نو، پایتخت هند را به مقصد ابوجا، پایتخت نیجریه ترک کردند.

دادگاه عالی نیجریه در دسامبر 2016 حکم آزادی فوری شیخ زکزاکی را صادر و ارتش و سازمان‌های امنیتی نیجریه را به پرداخت 150 هزار دلار غرامت به خانواده وی محکوم کرد، اما ارتش و این سازمان ها ضمن امتناع از اجرای حکم، شیخ زکزاکی را همچنان در بازداشت نگه داشتند.

شیخ  از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده و یکی از چشمانش تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

 

کلیدواژه