سنبله 04, 1398 16:41 Asia/Kabul
  • آمریکا فلسطین را از فهرست کشورها حذف کرد

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی غیر متعارف، فلسطین را از فهرست کشورها و مناطق حذف کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری اسپوتنیک، تا همین اواخر نام فلسطین در تارنمای وزارت امور خارجه امریکا در محلی به نام منطقه خودمختار فلسطین یا سرزمین های فلسطینی وجود داشت، اما این وزارت خانه دستور داده است که هرگونه ارجاعی را که شامل کلمات «سرزمین های اشغالی» در رابطه با اعراب فلسطین است، حذف شود.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام آمریکا، آن را همسویی با افکار راست افراطی رژیم صهیونیستی خوانده و گفته این امر عقب‌گرد و انحطاطی بی‌سابقه در سیاست خارجی آمریکا است.

«نبیل ابو ردینه»، این اقدام آمریکا را در چارچوب زنجیره تلاش‌های ناامیدانه برای حذف پرونده فلسطین و ملت آن دانسته که با به کار نبردن اصطلاح «سرزمین های فلسطینی» آغاز شد و با استفاده نکردن از اصطلاح «اراضی اشغال شده» ادامه یافت و به این اقدام محکوم شده، مردود و تقبیح شده ختم شده است.

سرزمین فلسطین و قدس شریف، با اشغال رژیم صهیونیستی، ۷۰ سال است که کانون تنش‌های منطقه‌ای و حتی جهانی است.

تحمیل جنگ‌های متعدد بر منطقه، حالا در قالب تحرکات در جولان، عراق و لبنان خود را نشان داده و این رژیم به‌دلیل تحلیل‌ رفتن توان خود و البته قدرتمندشدن کشورهای ضد اشغال، ناچار به حرکت ‌های ایذائی است.

کلیدواژه