روسیه: آمریکا به دنبال صدمه زدن به سوریه است
(last modified 1398-06-06T03:52:13+00:00 )
سنبله 06, 1398 08:22 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا به دنبال صدمه زدن به سوریه است

وزارت خارجه روسیه سه شنبه شب در بیانیه ای تلاش های آمریکا برای به تعطیلی کشاندن نمایشگاه بین المللی دمشق را محکوم کرد.

دولت آمریکا در روزهای اخیر فعالان اقتصادی و تاجرانی که قصد شرکت در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی سوریه را دارند تهدید کرده است که اگر در این رویداد اقتصادی حضور یابند با تحریم‌های واشنگتن روبرو خواهند شد.

به گزارش ایرنا،  وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد،  هدف آمریکا از تهدید شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی دمشق صدمه زدن به سوریه است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام آمریکا را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برشمرد و خاطرنشان کرد تلاش های آمریکا برای به تعطیلی کشاندن نمایشگاه دمشق در راستای سنگ اندازی های واشنگتن برای بازسازی سوریه است.

شصت و یکمین نمایشگاه بازرگانی بین المللی سوریه با شعار "از سوریه به جهان" قرار است از 28 اوت تا 5 سپتامبر در شهر دمشق برگزار شود.

در نمایشگاه امسال سوریه، کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، برزیل، الجزایر، لبنان، فلسطین، عراق، عمان، فیلیپین، اندونزی و جمهوری چک حضور دارند.

نمایشگاه بین المللی دمشق در حالی برگزار می شود که با بازگشت ثبات و آرامش در بیشتر مناطق سوریه، برنامه بارسازی این کشور آغاز شده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

کلیدواژه