عضو کنگره آمریکا: ترامپ تا پایان 2019 استیضاح شود
(last modified 1398-06-08T08:13:31+00:00 )
سنبله 08, 1398 12:43 Asia/Kabul
  • عضو کنگره آمریکا: ترامپ تا پایان 2019 استیضاح شود

عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به متهم شدن ترامپ به جلوگیری از اجرای عدالت، استیضاح او را تا پایان سال کنونی 2019 خواستار شد.

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه گزارش داد، «رو خانا»، نائب رئیس فراکسیون دموکرات «پیشروها» در مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت که از نظر او موارد متعددی در گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده انتخابات 2016 وجود دارد که مبنای محکمی برای استیضاح ترامپ به شمار می رود.

"رو خانا" تاکید کرد، استیضاح ترامپ تا پایان سال کنونی 2019 و پیش از شروع انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزدهای ریاست جمهوری، به فضای سیاسی آمریکا کمک بسیاری خواهد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و برخی دیگر از نمایندگان میانه‌روی این حزب به دلیل آن که افکار عمومی این کشور هنوز درباره استیضاح ترامپ آمادگی کافی ندارند، خواستار احتیاط در این باره شده‌اند.

با این حال، تاکنون دست‌کم 127 نفر از 235 عضو دموکرات  مجلس نمایندگان آمریکا حمایت رسمی خود را از آغاز فرایند استیضاح ترامپ  اعلام کرده‌اند. برای شروع این فرایند، 218 رای مورد نیاز است.

موضوع استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با متهم شدن وی به تلاش برای جلوگیری از تحقیقات پلیس فدرال "اف بی آی" درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آغاز شد و با تحقیقات مولر درباره تبانی وی با روس ها در آن انتخابات شدت گرفت.

براساس قوانین آمریکا، رئیس جمهوری مصونیت قضایی دارد؛ مگر این که استیضاح و برکنار شود و یا پس از پایان دوره ریاست جمهوری تحت پیگرد قرار گیرد.

کلیدواژه