سنبله 10, 1398 08:11 Asia/Kabul
  • تیراندازی در ایالت

رسانه های آمریکایی عصر شنبه (به وقت محلی) از وقوع تیراندازی در 2 شهر "میدلند" و "اودِسا" در ایالت تگزاس آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رسانه های آمریکایی اعلام کردند، یک راننده مسلح در جاده مواصلاتی "میدلند" به "اودسا" به روی دیگر خودروها آتش گشوده است.

در این تیراندازی دستکم 5 نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند.

شهرهای "میدلند" و "اودسا" در غرب تگزاس ، از یکدیگر حدود 20 مایل فاصله دارند.

پلیس از مردم  این 2 شهر خواسته از حرکت در خیابان ها خودداری کنند.

بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی فرد مهاجم به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

12 اسد نیز شهر "ال پاسو" El Paso در ایالت تگزاس آمریکا صحنه یک تیراندازی مرگبار بود. در این تیراندازی که در فروشگاه "وال مارت" Walmart  شهر "ال پاسو" صورت گرفت دستکم 20 نفر کشته و 24 نیز زخمی شدند.

آمریکا با موجی از خشونت، گروگانگیری و حملات مسلحانه روبرو است.

سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

با وجود درخواست گروه‌های حامی و مدافع حقوق شهروندی در آمریکا، به علت قدرت لابی اسلحه، تاکنون هیچ یک از دولت‌های آمریکا موفق به وضع قوانینی درخصوص محدودیت فروش سلاح در این کشور نشده‌اند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اما یکی از حامیان اصلی اسلحه‌داران آمریکایی است.

ترامپ در آغاز دوران ریاست جمهوری اش خطاب به دارندگان اسلحه در آمریکا گفته بود، 8 سال تعرض به حقوق اسلحه‌داران آمریکایی به پایان رسیده است و حالا آن‌ها یک حامی واقعی در کاخ سفید دارند.

 

 

کلیدواژه