سنبله 12, 1398 12:21 Asia/Kabul
  •  پاکستان آغازگر استفاده از سلاح هسته ای ضد هند نخواهد بود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نخست وزیر پاکستان گفت، با وجود تشدید تنش با هند بر سر کشمیر ، اسلام آباد آغاز گر استفاده از سلاح هسته ای ضد هند نخواهد بود .

به گزارش روز سه شنبه  خبرگزاری رویترز، «عمران خان »  در سخنانی درشهر لاهور گفت، هند و پاکستان هر دو کشورهای هسته ای هستند اما اسلام آباد هرگز طرف نخستی نخواهد بود که از سلاح هسته ای استفاده کند .

در همین حال  «محمد فیصل »سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز گفت،  این اظهارنظر «عمران خان» نشان دهنده تغییر سیاست هسته ای پاکستان نیست .

وی  افزود ، نخست وزیر پاکستان به  صراحت بر پایبندی پاکستان به صلح و ضرورت پایبندی دو کشور بر رفتار مسئولانه تاکید کرد.

اخیرا با لغو اختیارات ویژه (خودمختاری) منطقه کشمیر تحت کنترل هند از سوی پارلمان (لوک سابا) این کشور، شرایط برای کشمیری های تحت کنترل هند دشوارتر و زمینه برای مهاجرت هندوها به این منطقه و خرید و فروش اراضی کشمیر از سوی آنها فراهم شده است.

تغییر درترکیب جمعیتی منطقه کشمیر تحت کنترل هند مهمترین هدف دولت این کشور از لغو خود مختاری در این منطقه است.بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قرار دارد.

کلیدواژه