سنبله 14, 1398 14:09 Asia/Kabul
  • درخواست نهاد حقوق بشری اروپا برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی

سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا- مدیترانه از پارلمان سوییس خواست تسلیم فشارهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تصویب قانون بازداشت عاملان جنایات جنگی علیه فلسطینی ها نشود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان دید بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه روز چهارشنبه با ابراز نگرانی از سفر یک هیئت اسرائیلی به سوئیس، در بیانیه ای تصریح کرد، هدف این هیئت دستیابی به راه حل فوری علیه تصویب قانونی در پارلمان سوییس است که به این کشور اجازه می دهد تا مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل را که از آنان نزد دادگاه های بین المللی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شکایت شده است،‌ بازداشت کند .

این نهاد حقوق بشری علاوه بر پارلمان سوئیس، از دیگر مقامات این کشور نیز خواست به موضع خود در مورد پیگیرد قضایی اقدامات غیرقانونی اسرائیل ضد فلسطینی ها پایبند باشند.

سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا- مدیترانه از دیگر کشورهای اروپایی هم خواست همگام با سوییس، قوانین داخلی وضع کنند تا امکان پیگرد قضایی عاملان نقض حقوق فلسطسنی ها فراهم شود.

بنابه گزارش رسانه های اسرائیلی، "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، اواخر ژوئیه گذشته از ترس بازداشت شدن به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی ها در سال 2008، سفرش را به سوئیس لغو کرد.

زمان تهاجم نظامی اواخر سال 2008 نظامیان رژیم صهیونیستی  به نوار غزه که به شهادت بیش از 1400 فلسطینی منجر شد،  اولمرت نخست وزیر این رژیم بود.

کلیدواژه