سنبله 14, 1398 14:11 Asia/Kabul
  • تقلید مضحک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از توئیت ظریف

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تقلیدی مضحک از توئیت وزیر امور خارجه ایران، تهران را به دزدی دریایی و باج گیری متهم کرد.

به گزارش ایرنا،"مورگان اورتاگوس" روز چهارشنبه به طرزی ناشیانه پیام توئیتری "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران را در واکنش به پیشنهاد رشوه آمریکا به ناخدای نفتکش ایرانی تقلید کرد.

ظریف در این باره نوشته بود ایالات متحده پس از ناکامی در دزدی دریایی به باج‌گیری عریان متوسل شده است.

اورتاگوس هم به تقلید از توئیت ظریف به پیشنهاد اروپایی ها برای نجات برجام پرداخت و نوشت: «پس از ناکامی در دزدی دریایی، ایران به باج‌گیری عریان متوسل شده است؛ 15 میلیارد دلار بده و گرنه ما توسعه هسته‌ای خود را پیش خواهیم برد.»

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه فاش کرد "برایان هوک" (Brian Hook) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به ناخدای هندی نفتکش آدریان دریا پیشنهاد کرده بود تا در ازای دریافت چندین میلیون دلار، این نفتکش را به آب‌های کشوری منتقل کند که آمریکا بتواند آن را توقیف کند.

اشاره مقام آمریکایی به بسته پیشنهادی فرانسه مبنی بر راه‌اندازی یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیارد دلار برای ایران با هدف نجات برجام است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران چهارشنبه شب اعلام کرد ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه بر خواهد داشت و درچارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید به هرآنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، اقدام کند.

روحانی تاکید کرد: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپایی ها است تا هر زمان که آنها به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی برگردیم.

کلیدواژه