سنبله 18, 1398 09:35 Asia/Kabul
  •  راهپیمایی در آتن و اعلام همبستگی با قیام امام حسین (ع)

شیعیان و عاشقان امامت و ولایت با تجمع در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان، قیام امام سوم شیعیان جهان علیه ظلم و فساد را گرامی داشتند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، جمع زیادی از شیعیان و برادران اهل تسنن از کشورهای مختلف جهان اسلام و مسیحیان یونانی در راهپیمایی گرامیداشت  شهادت حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان از جمله حضرت ابوالفضل (ع) برادر آن امام همام حضور داشتند.

آیت الله "احمد مبلغی" عضو مجلس خبرگان رهبری ایران در این گردهمایی به عنوان نخستین سخنران، با اشاره به فلسفه و اهمیت قیام امام حسین(ع)، گفت: این قیام فقط برای شیعیان و حتی جهان اسلام نبود، بلکه پیام مهم آزادگی، عدالت خواهی و زندگی در کمال آسایش برای تمام انسانهاست.

با گذشت قرن‌ها از واقعه جانسوز کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، نه فقط از اهمیت و جایگاه این واقعه کاسته نشده است، بلکه هرچه می‌گذرد، پیام عاشورا گسترده‌ تر و آیین‌ های عزاداری با شور و درک بیشتری برگزار می‌ شود.

مردم مومن ایران‌اسلامی و دوست‌دار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایام ماه محرم به ویژه در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در حسینیه‌ها، مساجد، حرم مطهر امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان در مشهد، شمال شرق ایران و حضرت معصومه (س) در شهر قم، عزاداری می‌کنند.

امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

کلیدواژه