سنبله 25, 1398 08:50 Asia/Kabul
  • ترامپ برای برداشت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا مجوز داد

به دنبال حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان و تاثیر آن بر قیمت نفت، رئیس‌جمهوری آمریکا مجوز برداشت از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، "دونالد ترامپ" روز یکشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «با توجه به حمله به عربستان سعودی که ممکن است بر قیمت‌های نفت تأثیر داشته باشد، مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را در صورت لزوم، به مقدار تعیین شده و کافی برای حفظ بازار‌ها صادر کردم.»

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در آغاز معاملات روز دوشنبه با ۱۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت افزایش یافت.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا روز یکشنبه به نقل از تحلیلگران بازار نفت گزارش داد با توجه به حمله پهپاد‌ی یمن به تاسیسات نفتی عربستان که توقف نیمی از تولید نفت این کشور را به دنبال داشت، ممکن است بهای آن ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

شرکت خدمات مشاوره‌ای «انرژی اسپکتس» اعلام کرد از سرگیری کامل تولید نفت عربستان چند هفته زمان خواهد برد.

یگان پهپادی ارتش یمن بامداد شنبه با 10 پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار دادند.

این یکی از بزرگترین حملات ارتش و نیروهای مردمی انصارالله  به عربستان سعودی از زمان تجاوز نظامی این رژیم به یمن از سال 2015 تا کنون ارزیابی شده است.

کلیدواژه